Chrono Trigger
ზოგადად თამაშზე: თამაში გამოვიდა 1995 წელს Super Nintendo-ზე, შემდეგ პორტირება მოხდა PS ზე 1999 წელს და ოდნავ გაუმჯობესებული ვერსია Nintendo DS ზე 2008 წელს გამოჩნდა.
თამაშის შექმნა უკავშირდება სამ ადამიანს რომელიც Square-მა Dream Team-ად მონათლა, ესენი იყვნენ Final Fantasy სერიების შემქმნელი Hironobu Sakaguchi, დიზაინერი Yuji Horii რომელიც არის Dragon Quest ის სერიების შემქმნელი და მანგას მხატვარი Akira Toriyama, რომლის ნახატები და სტილი ცნობილია Dragonball Z და Dragon Quest-ის სერიებიდან. ამერიკაში მოგზაურობისას, როდესაც კომპიუტერულ გრაფიკებში ერკვეოდნენ მათ გადაწყვიტეს რომ შეექმნათ რამე ისეთი, რაც ჯერ არავის შეუქმნია, ერთი წლის შემდეგ მათ დაუკავშირდათ Kazuhiko Aoki, რომელმაც პროდიუსერობა შესთავაზე, ისინი ახლა უკვე ოთხნი შეიკრიბნენ და ოთხი დღე გაატარეს თამაშისთვის brainstorming იდეების მოსაფიქრებლად. ძირითადი სცენარი და პერსონაჟების იდეები ეკუთვნოდა Masato Kato-ს, ხოლო კომპოზიტორად Nobuo Uematsu-ს იმჟამინდელი ავადმყოფობის გამო, ახალგაზრდა Yasunori Mitsuda მოევლინათ, რომელმაც Uematsu-სთან მცირეოდენი კონსულტაციების შემდეგ ნამდვილად შედევრი Soundtrack-ები შექმნა და ასე გააგრძელა შემდგომ თავისი კარიერის მანძილზე (Chrono Cross, Xenogears, Shadow Hearts, Xenosaga Ep.1). Yuji Horii-მ, რომელიც იყო დროშI მოგზაურობის თემატიკის მოყვარული, გადაწყვიტა ეს ყველაფერი თამაშში გამოეყენებინა როგორც ძირითადი შინაარსი.
სიუჟეტი და გეიმფლეი: თამაში იწყება 1000 AD პერიოდში, როდესაც მთავარი გმირი Crono და Marle, რომელსაც გასართობ პარკში Millenial Fair-ში შეხვდება, Cronos-ს მეგობრის, Lucca-ს მამის შექმნილი ტელეპორტერის სადემონსტრაციო ჩვენებას დაესწრებიან, თუმცა ჩვენებისას ტელეპორტერი Marle-ს კულონს მიიზიდავს და Marle-ც გაქრება, Crono და Lucca მწყობრში მოიყვანენ ტელეპორტერს და უკან გაჰყვებიან, თუმცა 600AD პერიოდში აღმონდებიან სადაც მიმდინარეობს ომი Guardia-ს სამეფოსა და ჯადოქარ Magus-ს შორის, მართალია ერთი შეხედვით ყველაფერი ზღაპრის შინაარს უფრო გავს მაგრამ ყველაფერი აქ არ მთავრდება, ძირითადი შინაარსი ბევრად ღრმაა და სულ სხვა თემატიკაზეა.თამაშში შესაძლებელია სხვადასხვა გადაწყვეტილებების მიღება და სხვადასხვანაირად თამაშის დასრულება, თუმცა რეალური დასასრული მხოლოდ ერთია, ორი პატარა ცვლილებით. რაც შეეხება გეიმფლეის, Squaresoft ის თამაშებისგან განსხვავებით აქ აღარ არის random encounter-ები, ყველა მონსტრი ჩანს და შესაძლებელია ბრძოლისთვის ტავის არიდებაც, ყველაზე კარგი კი ბრძოლებში კომბოების გამოყენებაა რომელსაც სხვადასხვა პერსონაჟების party-ში ყოფნა სჭირდება, კომბოები კი სხვადასხვანაირია. მე დავდებ SNES ორიგინალურ ვერსიას ერთი ცვლილებით, ეს არის ფანების ნათარგმნი და ბევრად ჯობია იმ დროინდელ Ted Woolsey-ს თარგმანს.
თამაშის გადმოსაწერი ბმული - Download
Super Nintendo-ს ემულატორი შეგიძლიათ ნახოთ თემაში Emulators
Chrono Cross
ზოგადად თამაშზე: თამაში გამოვიდა 1995 წელს Super Nintendo-ზე, შემდეგ პორტირება მოხდა PS ზე 1999 წელს და ოდნავ გაუმჯობესებული ვერსია Nintendo DS ზე 2008 წელს გამოჩნდა.
თამაშის შექმნა უკავშირდება სამ ადამიანს რომელიც Square-მა Dream Team-ად მონათლა, ესენი იყვნენ Final Fantasy სერიების შემქმნელი Hironobu Sakaguchi, დიზაინერი Yuji Horii რომელიც არის Dragon Quest ის სერიების შემქმნელი და მანგას მხატვარი Akira Toriyama, რომლის ნახატები და სტილი ცნობილია Dragonball Z და Dragon Quest-ის სერიებიდან. ამერიკაში მოგზაურობისას, როდესაც კომპიუტერულ გრაფიკებში ერკვეოდნენ მათ გადაწყვიტეს რომ შეექმნათ რამე ისეთი, რაც ჯერ არავის შეუქმნია, ერთი წლის შემდეგ მათ დაუკავშირდათ Kazuhiko Aoki, რომელმაც პროდიუსერობა შესთავაზე, ისინი ახლა უკვე ოთხნი შეიკრიბნენ და ოთხი დღე გაატარეს თამაშისთვის brainstorming იდეების მოსაფიქრებლად. ძირითადი სცენარი და პერსონაჟების იდეები ეკუთვნოდა Masato Kato-ს, ხოლო კომპოზიტორად Nobuo Uematsu-ს იმჟამინდელი ავადმყოფობის გამო, ახალგაზრდა Yasunori Mitsuda მოევლინათ, რომელმაც Uematsu-სთან მცირეოდენი კონსულტაციების შემდეგ ნამდვილად შედევრი Soundtrack-ები შექმნა და ასე გააგრძელა შემდგომ თავისი კარიერის მანძილზე (Chrono Cross, Xenogears, Shadow Hearts, Xenosaga Ep.1). Yuji Horii-მ, რომელიც იყო დროშI მოგზაურობის თემატიკის მოყვარული, გადაწყვიტა ეს ყველაფერი თამაშში გამოეყენებინა როგორც ძირითადი შინაარსი.
სიუჟეტი და გეიმფლეი: თამაში იწყება 1000 AD პერიოდში, როდესაც მთავარი გმირი Crono და Marle, რომელსაც გასართობ პარკში Millenial Fair-ში შეხვდება, Cronos-ს მეგობრის, Lucca-ს მამის შექმნილი ტელეპორტერის სადემონსტრაციო ჩვენებას დაესწრებიან, თუმცა ჩვენებისას ტელეპორტერი Marle-ს კულონს მიიზიდავს და Marle-ც გაქრება, Crono და Lucca მწყობრში მოიყვანენ ტელეპორტერს და უკან გაჰყვებიან, თუმცა 600AD პერიოდში აღმონდებიან სადაც მიმდინარეობს ომი Guardia-ს სამეფოსა და ჯადოქარ Magus-ს შორის, მართალია ერთი შეხედვით ყველაფერი ზღაპრის შინაარს უფრო გავს მაგრამ ყველაფერი აქ არ მთავრდება, ძირითადი შინაარსი ბევრად ღრმაა და სულ სხვა თემატიკაზეა.თამაშში შესაძლებელია სხვადასხვა გადაწყვეტილებების მიღება და სხვადასხვანაირად თამაშის დასრულება, თუმცა რეალური დასასრული მხოლოდ ერთია, ორი პატარა ცვლილებით. რაც შეეხება გეიმფლეის, Squaresoft ის თამაშებისგან განსხვავებით აქ აღარ არის random encounter-ები, ყველა მონსტრი ჩანს და შესაძლებელია ბრძოლისთვის ტავის არიდებაც, ყველაზე კარგი კი ბრძოლებში კომბოების გამოყენებაა რომელსაც სხვადასხვა პერსონაჟების party-ში ყოფნა სჭირდება, კომბოები კი სხვადასხვანაირია. მე დავდებ SNES ორიგინალურ ვერსიას ერთი ცვლილებით, ეს არის ფანების ნათარგმნი და ბევრად ჯობია იმ დროინდელ Ted Woolsey-ს თარგმანს.
თამაშის გადმოსაწერი ბმული - Download
Super Nintendo-ს ემულატორი შეგიძლიათ ნახოთ თემაში Emulators
Chrono Cross
Chrono Cross გამოვიდა 2000 წელს Playstation-ზე და არის Chrono Trigger-ის გაგრძელება. თამაში შექმნილია უმთავრესად Masato Kato-ს მიერ, ასევე მასთან ერთად მუშაობდნენ სხვა დიზაინერებიც Chrono Trigger-იდან, მაგალითად სამხატვრო ხელმძღვანელი Yasuyuki Honne და კომპოზიტორი Yasunori Mitsuda, პერსონაჟების დიზაინზე კი იზრუნა Nobuteru Yūki-მ. თამაშს აქვს ტიპიური JRPG-ს გეიმფლეი მცირე განსხვავებებით. სამყაროში გადაადგილება ხდება Overworld Map-ზე Chrono Trigger-ის მსგავსად. ლოკაციებს, მაგალითად ქალაქებს, სოფლებს და ტყეებს აქვს მაღალი დეტალიზაცია სადაც შესაძლებელია ვაჭრობა, სხვადასხვა puzzle-ბის ამოხსნადა მონსტრებთან დაპირისპირება. Chrono Trigger-ის მსგავსად არც აქ არის random encounter-ები, მონსტრების დანახვა თავისუფლად შესაძლებელია field map-ზე, მონსტრთან შეხება კი battle screen-ზე გადასვლით და ბრძოლით გრძელდება. Final Fantasy-ს შედარებით ახალი სერიებისგან განსხვავებით, ბრძოლები არის turn based და მოთამაშეს აქვს უსასრულო დრო აირჩიოს სვადასხვა სკილები, ფიზიკური ან Element-ების შეტევა ბრძოლის მენიუდან. Element-ების სისტემა მოიცავს მაგიას, გამოსაყენებელ ნივთებს და პერსონაჟის ინდივიდუალურ შესაძლებლობებს, ეს სისტემა ძალიან გავს Final Fantasy VII-ის მატერიის სისტემას. თამაშის კიევ ერთი ინოვაცია არის Stamina Bar, რომლის point-ებიც ბრძოლისას შეტევასთან ერთად მცირდება ხოლო მისი შევსება ხდება Defend სკილით.