- Developer: Bethesda Softworks
- Publisher: Bethesda Entertainment
- Genre: Role-Playing
- Engine: 'Creation-Engine'
- Release Date: 11.11.11.
- Platforms: PC, X360, PS3
ხელმძღვანელმა და Oblivion'ის აღმასრულებელმა პროდიუსერმა Todd Howard'მა ოფიციალურად
დაადასტურა შარშან გაჟონილი ინფორმაცია სერიის შემდეგი ნაწილის - Skyrim'ის შესახებ.
იქვე მოხდა თიზერის ჩვენება და პირველადი ინფორმაციის გავრცელება,
რომელიც მოიცავდა იმას, რომ TES V
იქნება მეოთხის (Oblivion) სიქველი, მოქმედება განვითარდება ტამრიელის პროვინცია Skyrim'ში, თამაშის
ენჯინი იქნება სრულიად ახალი, დიდი როლი ექნებათ დრაკონებს და მთავარი პერსონაჟი - Dragonborn (Dovahkiin).
რელიზად კი ამა წლის 11 ნოემბერი გამოცხადდა.
თიზერთან ერთად clicker-and-drag სურათი (რომელიც ნაჩვენებია თვითონ თიზერში) შეგიძლიათ ნახოთ აქ
6 იანვარს GameInfomer'ის საიტზე დაიდო სტატია, რომელიც გულისხმობდა შემდეგს:
Bethesda'სგან მიუღიათ 14 გვერდი ინფორმაცია და სქრინები მომავალი მონსტრის (Skyrim) შესახებ, რომელსაც თებერვლის ნომერში გამოსცემდნენ.
საინტერესო ფაქტი კი ის არის, რომ ჟურნალის ყდაზე ასახულია სიმბოლოები, რომელნიც იდეაში "დრაკონების ენაზეა" დაწერილი (სპეციალურად შექმნილი Bethesda'სგან), მათი გაშიფრვა კი "ააშკარავებს" თიზერს და სთორის პირველ სიტყვებს გვაძლევს.
გაშიფრული სიმბოლოები თავისი განმარტებებით გამოიყურება ასე:
- Dovahkiin Dovahkiin
- Naal ok zin los vahriin
- Wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal
- Ahrk fin norok paal graan
- Fod nust hon zindro zaan
- Dovahkiin Fah hin kogaan mu draal
- Ahrk fin kel lost prodah
- Do ved viing ko fin krah
- Tol fod zeymah win kein meyz fundein
- Alduin feyn do jun
- kruziik vokun staadnau
- voth aan bahlok wah diivon fin lein
- ინგლისურად:
- Dragonborn Dragonborn
- By his honor is sworn
- To keep evil forever at bay
- And the fiercest foes rout
- When they hear triumph's shout
- Dragonborn for your blessing we pray
- And the scrolls have fortold
- Of black wings in the cold
- That when brothers wage war come unfurled
- Alduin bane of kings
- Ancient shadow unbound
- With a hunger to swallow the world
ზემოთ ნახსენები ინფორმაცია მომავალი თამაშის შეშახებ ცვლილებებსა და დამატებებს ეხება.
მაგალითად, თამაშის მოქმედება განვითარდება ობლივიონის სიუჟეტიდან 2 საუკუნის შემდეგ. დამატებულია ორ-ხელიანი საბრძოლო იარაღები, გასწორების პროცესშია მესამე პირის ხედვა, დახვეწილია დიალოგების სისტემა: NPC'თან დიალოგის დაწყებისას თამაშის პროცესი არ ჩერდება, ისიც არ არის მოთამაშეზე არაბუნებრივად დამზერებული, არამედ აგრძელებს მის მოქმედებას (ვითარებასთან შესაბამისად), რაც ამ ყველაფერს რეალურს და დახვეწილს ქმნის. ყველა იარაღთან პერსონაჟს გააჩნია უნიკალური მოძრაობები, ასევე ხდება მტერთან ბრძოლისას. იხვეწება პერსონაჟის შექმნის ფუნქცია. ჩრდილები დინამიურია. თამაშში იქნებიან ბავშვებიც. ასევე იხვეწება პერსონაჟების მოდელები, სახის ემოციები - ყველა რასისთვის განსხვავებული იერი იქნება შექმნილი. Dragonborn'ს ეყოლება მრჩეველი, სახელად Esbern, რომელიც გადარჩენილი ბლეიდია (გილდია, რომელიც ემსახურება სამეფო საგვარეულოს. ობლივიონში უხუცესი ბლეიდია Jaufre.). იქნება 5 სხვადასხვა დიდი ქალაქი და ბევრი პატარა დასახლება. გაუმჯობესებულია სტიქიური მოვლენები: თოვლი არ იქნება მარტივი ტექსტურის, ქარის ხეებზე ზემოქმედება საგრძნობად რეალური იქნება, ისევე როგორც წყლისა და წვიმის ეფექტი. მოთამაშე ამჟამად ვერ ირბენს ერთი და იგივე სიჩქარით როგორც წინ, ისე უკან. დადასტურებულია შემდეგი ქმნილებები: zombies, skeletons, draugr, trolls, mountain giants, ice wraiths, giant spiders, dragons, wolves, horses, elk, mammoth, saber-toothed cats.
ასარჩევად გვექნება 10 რასა..
Skyrim არის ტამრიელის უკიდურესი ჩრდილოეთ პროვინცია, მთიანი, თოვლიანი რეგიონი. ასევე, ყველაზე ნაკლებად სტუმართმოყვარე მხარეებს შორის. ის უხსოვარი დროიდანაა სხვადასხვა რასის ცივილიზაციის კერა. უკანასკნელი ცნობებით, სკაირიმში დომინირებენ ნორდები, რომელთა სამშობლოდაც ითვლება. Merethic ერის გვიან პერიოდამდე მიწა მთლიანად ეკავათ ელფებს, სანამ საბოლოოდ არ გაძევდნენ Merethic ერის გვიან პერიოდში ნორდების მიერ, რომელთაც სათავეში ედგა მათი მეფე Ysgramor, რომლის მოღვაწეობის, დაბადებისა და სიკვდილის თარიღები ისტორიას არ შემოუნახავს.
Skyrim ბევრი დიდი ბრძოლა-გადატანილი მიწაა, რომლის ლანდშაფტი სწორედა მ ფაქტორის გამოა შეცვლილი და საბოლოოდ უსწორმასწორო. ადგილობრივ ნორდებს სჯერათ, რომ ისინი წარმოიშვნენ აქ, ასობით ქვის საფეხურით მისასვლელ მთა High Hrothgar'ზე, როცა ისინი უბრალოდ პროვინციაში იმიგრირებულ რასას წარმოადგენენ. სხვადასხვა ხალხის მიგრაციები სწორედ ის მიზეზი იყო, რამაც Skyrim'ს მრავალ ომ გადატანილი პროვინციის სახელი მისცა.
ბრეტონები და რედგუარდები დღესაც ცნობილნი არიან, როგორც აქტიური მეამბოხეები პროვინციაში. მათი წინააღმდეგობა აღინიშნება ძირითადად ქალაქ Jehenna Elinhir'ში. Bend'r-mahk'ის ბრძოლამ რეგიონის ფართოზე ზეგავლენა მოახდინა და მიასაკუთრებინა Hammerfall'ისა და High Rock'ის ტერიტორიების მცირე ნაწილი.
Skyrim'ის არქიტექტურა აისახება სიროდიილის ჩრდილოეთის ქალაქ ბრუმაში. მშენებლობაში გამოიყენება მტკიცე ქვა და მხვილი ქვა ყინვის კარგად გასაძლებად. უმეტეს წილად სახლებს გააჩნიათ სარდაფი, მიწისქვეშა ნაკვეთი.
ეს საკმაოდ შეძლებული პროვინციაა, შესაბამისად აქვს მდიდარი ადგილები. "Solitude" -- ერთ-ერთი ყველაზე მდიდარი საგრაფოა რეგიონში, ადგილი, სადაც შედგა მეფე თაიანის ქალაქ-სახელმწიფო Dawn'ის დედოფლის, Macalla'სთან შეუღლება.
მხარეში აღინიშნება მოროვინდის გავლენაც, კერძოდ Winterhold'ში, სადაც მოროვინდიდან დევნილებმა შეაფარეს თავი, და მოიტანეს იდეები დატოვებული მიწიდან.
რეგიონი ამჯამად Jsashe'ს (თვითაღიარებული Lorkhan'ის ქურუმი) სამფლობელოს წარმოადგენს.
- Skyrim'ის ქალაქები:
- Dawnstar -- რეგიონის ჩრდილოეთში
- Falkreath -- სამხრეთი
- High Hrothgar -- Snow-Throat მთაზე
- Markarth Side -- დასავლეთი
- Rifton -- სამხრეთ-აღმოსავლეთით
- Whiterun -- აღმოსავლეთი
- Solitude -- ჩრდილო-დასავლეთი, ერთ-ერთი უმდიდრესი საგრაფო ტამრიელში
- Whiterun - -აღმოსავლეთი
- Windhelm -- ჩრდილო-აღმოსავლეთი
- Winterhold -- ჩრდილო-აღმოსავლეთი, ეს მდიდარი და გავლენიანი ქალაქი პროვინციის ერთგვარ სახეს წარმოადგენს
Haafingar (Solitude):
Skyrim-ის საპორტო ქალაქი, სადაც მდებარეობს ცნობილი Bards' College - მგოსანთა დიდი სკოლა. თავისი დიდი შენობით.
ნავსადგური მუდმივად გადაჭედილია პროვინციის ტყის შეშითა და დამარილებული თევზეულით დატვირთული ნავებით, რომელნიც ყოველდღიურად ანხორციელებენ მიმოსვლას Wayrest (High Rock-ში, Bjoulsae-ს მდინარეზე გაშენებული დამოუკიდებელი რეგიონი), Anvil (სიროდიილის უკიდურეს სამხრეთ-დასავლეთ ნაწილში, კერძოდ Goald Coast-ზე მდებარე სანაპირო ქალაქი, რომელსაც გასასვლელი აქვს Abecean-ის ზღვაზე) და Senchal-ის (Elsweyr-ში მდებარე, ტამრიელის ყველაზე დიდი საპორტო ქალაქი) მიმართულებით, სადაც ორმხრივ ვაჭრობას ეწევიან აღნიშნული საქონელით.
როგორც აღინიშნა, აქ მდებარეობს Bards' College, მისი საკუთარი ხელობა-საქმიანობით ცნობილი მოსწავლეებით, რომელიც დაარსდა სკაირიმში 'ალესიას ფლირტის' პერიოდში.
უნივერსიტეტის კურსდამთავრებულებისთვის მთელს ტამრიელში სამუშაოს პოვნა რთულ საქმეს არ წარმოადგენს, იქნება ეს წარჩინებულთა ოჯახი თუ სიროდიილის აღდგენილი სამეფო კარი, მაგრამ მიუხედავად ამისა, მათი უმრავლესობა არჩევს გაჰყვეს სახელგანთქმული აღმზრდელის გზას, როგორიცაა Callisos და Morachellis
Windhelm:
ოდესღაც პირველი იმპერიის დედაქალაქი, Ysgramor-ის დინასტიის სასახლე, ახლაც დომინირებს "ძველი ქალაქის" ტერიტორიაზე.
"მეფეების სასახლე" ერთ-ერთია პროვინციის იმ მცირე რაოდენობის უძველეს შენობათაგან, რომელნიც ამჟამად შემორჩენილია და გარკვეულ წილად ფუნქციონირებენ.
Throat of the World:
ეს არის ყველაზე მაღალი მთა Skyrim-ში, და სიმაღლით მეორე წერტილი მთელს კონტინენტზე.
ნორდებს სჯერათ იმ ლეგენდის, რომელიც ასწავლის, რომ ადამიანები წარმოიქმნენ აქ, როდესაც ცამ მიწას ჩაჰბერა.
"დაბრუნების სიმღერა" არა მარტო Ysgramor-ის შურის მაძიებელი მიზნით დაბრუნებას შეეხება Saarthal-ის განადგურების შემდეგ, არამედ ნორდების იმ მიწაზე ხელ-ახლა მოსვლას, სადაც მათ სჯერათ, რომ დასაბამი მიეცათ (მაშინ, როდესაც სწორედ აქ განიცადეს მიგრაცია, და არა პირიქით, როგორც თავად მიიჩნევენ).
პროვინციაში მომთაბარეები მოგზაურობდნენ იმ იმედით, რომ ავიდოდნენ შვიდიათას საფეხურს და მიაღწევდნენ High Hrothgar-ს, სადაც ყველაზე ძირძველი მკვიდრნი - Greybeard-ები ცხოვრობენ, და სულ უფრო და უფრო იმისკენ მიისწრაფიან, რომ დაამყარონ ცის ხმასთან მაქსიმალური ჰარმონია
ნორდების გაგონებაზე ყველას თვალწინ წარმოუდგება სიმაღლით გამორჩეული რასა გრძელი, ხშირი თმით. აქვთ ყინვის გაძლების განსაკუთრებული უნარი (მაგიური ყინვების წინააღმდეგაც კი)
ამ რასის ხალხი ცნობილნი არიან, როგორც ენთუზიაზმითა და შემართებით აღსავსე მებრძოლები, და მოქმედებენ მთელი ტამრიელში, როგორც სამხედრო ხალხი ან დაქირავებული მეომრები. იყენებენ საბრძოლო მეთოდების არატრადიციულ გზებს.
რასის სხვადასხვა პროვინციებში იმიგრირებული მიმოქსაქსული წარმომადგენლები ძირითადად სახლდებიან რეგიონის სხვა პუნქტებთან შედარებით მაღალ და ცივ ადგილებში, რაც მათ თავიანთ სამშობლოს აგონებთ.
ისინი ასევე არიან ძირძველი მეზღვაურებით, რომლებიც ზღვაოსნობით დასაბამიდან ირჩენენ თავს. ზღვა სწორედ Atmora'სთან არის კავშირში, ადგილთან, სადაც ტამრიელში მიგრაციამდე ცხოვრობდნენ. მეზღვაური ნორდები შესაძლებელია შეგვხვდეს ტამრიელის თითქმის ყველა სანაპიროზე, როგორც კაპიტნები, ვაჭრები, მეთევზეები, etc.
"The cities of Skyrim are a testament to Nord ingenuity and craftsmanship.
Chief among them are Solitude, seat of the High King and capital of the province; Windhelm, ancient and bonored, a jevel in the snow; Markarth, carved into the living rock itself, in ages long since past; Riften, nestled in the golden shadows of the Fall Forest, whence comes delicious fish and mead; and Whiterun, built around the hall of Jarraskr, home of the most noble Companions and revered Skyforge." - Hrothmubd Wolf-Heart, Nords of Skyrim
როგორც ამ რასის სახელი მიგვანიშნებს, ისინი ჩრდილოეთიდან არიან (Nord - North). მათ დასაბამი მიეცათ უკიდურეს ჩრდილოეთ კონტინენტ Atmora'ში. ის მცირე რამ, რაც ცნობილია ამ კონტინენტის შესახებ, შენახული და გადმოცემულია იმ ჩანაწერებში, რომლებიც ამჟამად ეკუთვნით ელფებს და არ არის ღია, ხელმისაწვდომი იმპერიალ სწავლულთათვის. თუმცა ცნობილია, რომ Atmora არის იგივე Elder Wood. იქიდან გამომდინარე, რომ ხალხი, რომელიც იქ ცხოვრობდა, კარგად ერგება ცივ კლიმატს, უძველეს დროში ის უნდა ყოფილიყო ექსტრემალურად მყინვარე კონტინენტი, დაახლოებით იმ დონის, როგორიც დღეს სკაირიმია.
არსებობს გადმოცემის წყარო, რომელიც გულისხმობს შემდეგ ფაქტებს: იმიგრაციის პერიოდში Atmora მოიცვა სასტიკმა და სისხლიანმა სამოქალაქო ომმა, და კაცმა, სახელად Ysgramor, მშვიდობიანი მოსახლეობა გამოდევნა ყველა მხირდან, და აიძულა გაეცურათ სამხრეთისკენ. მიწა, რომელიც კონტინენტიდან სამხრეთით მომავალ ზღვას შეხვდა, იყო Skyrim'ის ჩრდილოეთ ნაპირი, კერძოდ - Hsaarik Head, ტამრიელის კონტინენტის უკიდურესი ჩრდილოეთ მწვერვალი. მათ ახალ მიწას დაარქვეს Mereth (Skyrim'ის ძველი სახელი).
ისტორია გრძელდება, მრავალმა წელმა განვლო პროვინციაში ადამიანებისა და ელფების კეთინგანწყობილ და მშვიდობიან ცხოვრებაში. ეს იყო ჰარმონიის ხანა. თუმცა რასული დაპირისპირებები თანდათონობით ღვივდებოდა და ორი მოდგმის ურთიერთობაც იძაბებოდა. დიდი ხანი არ იყო დარჩენილი კონფლიქტის საბოლოო ამოხეთქვამდე.
საწინააღმდეგოდ იმ მცდარი ისტორიებისა, რომელნიც მიაწერენ Ysgamor'ს ტამრიელში პირველი დასახლების შექმნას, არსებობს წყაროები, რომელნიც მოგვითხრობენ იმ მოსახლეობის შესახებ, რომელნიც მისი და მისივე კოლონისტების იმიგრირებამდე ცხოვრობდნენ კონტინენტზე და ცივილიზაციის კერაც აქ ჰქონდათ შექმნილი. დიახ, ისინი მხოლოდ იმიგრაციის გვიან ტალღაში მოყვნენ, და არ იყვნენ პირველი მოაზროვნე ქმნილებები აღნიშნულ მიწაზე.
ცნობილი არ არის, თუ რამ გამოიწვია კონფლიქტი, მაგრამ არ არის ის, რომ ალდმერებმა (Aldmer -- პრო-ელფები, ტამრიელის ერთ-ერთი უძველესი მოდგმა) ნორდების ქალაქ-სახელმწიფო Saarthal მიწასთან გაასწორეს, ამოხოცეს ყველა ვინც წინააღმდეგობა გაუწიათ და ვინც ვერ გაიქცა. არსებობს ვარაუდი, რომ მათ ეს მკრეხელობისა და სხვა გამოწვევების საპასუხოდ ჩაიდინეს. ამ ღამეს დაერქვა 'Night of Tears".
ამ თავდასხმისგან გადარჩენა შესძლეს მხოლოდ ნორდმა მეფე Ysgamor'მა და მისმა ორმა შვილმა, რომელნიც შემდეგ გაიქცნენ კვლავ Atmora'ში.
დიდი ხანი არ გასულა მას შემდეგ, როდესაც ის 500 თანამოძმესთან ერთად დაბრუნდა შურის საძიებლად. მათ ჯერ მომხდარ ადგილას ამოხოცეს ელფები, შემდეგ კი ტამრიელში მათი მთელი მოდგმა გაანადგურეს.
პირველი ერის 241 წელს მეფე Vrag'მ დაიწყო მისი გეგმის განხორციელება, რომელიც 'Conquest of Skyrim'-ის სახელითაა ცნობილი (სკაირიმის დაპყრობა). მან ბრძოლის კულმინაცია მოახდინა ნორდების პირველ იმპერიაში. მისი მსვლელობა წარმატებით დასრულდა.
50 წლის განმავლობაში Skyrim მართავდა მთელს ჩრდილოეთ ტამრიელს: High Rock'ის ტერიტორიის უმრავლეს ნაწილს და მთლიანად ამჟამინდელ Morrowind'ს. ამბიციური ნორდი ლიდერები რამდენიმეჯერ შეეცადნენ ჩრდილოეთ სიროდიილის დალაშქვრას, თუმცა Jerrall'ის მთები ძალიან დიდი და რთულად გადასალახი ბარიერი გახლდათ.
საუკუნეების განმავლობაშ სკაირიმის სამეფო იმარჯვებდა და მარცხდებოდა ბრძოლებში.
პირველი ერის 415'ე წელი იმპერიის დაცემის თარიღი აღმოჩნდა, ეს იყო Ysgamor'ის შთამომავლობის უკანასკნელი წარმომადგენლის, მეფე Borgas'ის სიკვდილის დრო. როდესაც სამმართველო საბჭოს არ გააჩნდა საკმარისი მტკიცებულებები ახალი მეფის ასარჩევად, გაღვივდა შიდა სამოქალაქო ომი. პროვინციამ მისი მთელი ძალაუფლება High Rock'სა და Morrowind'ში დაკარგა და გაიყო სხვადასხვა დამოუკიდებელ სამეფოებად.
"Those who become Emperor and light the Dragonfires are surely Dragonborn - the proof is in the wearing of the Amulet and the lighting of the Fires.
But were they Dragonborn and thus able to do these things - or was the doing the sign of the blessing of Akatosh descending upon them?
All that we can say is that it is both, and neither - a divine mystery."- Emelene Madrine, The Book of the Dragonborn
"T h e W a y o f t h e V o i c e"
როგორც ზემოთ დაიწერა, ნორდები თავიანთ თავს მიიჩნევენ ცის შვილებად, ნორდის ხმა და სუნთქვა მისთვის სასიცოცხლო არსს წარმოადგენს. მათი ხმის გამოყენებისას ის გარდაიქმნება მაგიურ ყვირილად/thu'um-ად. შაუთები გამოიყენება ხანჯლების გასალესად, მტრის შორ მანძილზე გადასაგდებად ან დიდი და ძლიერი მოწინააღმდეგისთვის ზიანის მისაყენებლად. ამ ხმების ოსტატებს The Toungues ჰქვიათ (ქართულად ცუდად ითარგმნება, ამიტომ უბრალოდ tongue-ად მოვიხსენიოთ), და მათი ძალა ლეგენდარულია. მათ უმრავლესობას - განსაკუთრებით ძლიერებს - არ შეუძლიათ ილაპარაკონ გარემოსადმი მცირე თუ დიდი ზიანის მიყენების გარეშე. იძულებულნი არიან ხალხთან ურთიერთობისას გამოიყენონ სიმბოლური, მინიშნებითი ენა (sign language, ყრუ-მუნჯებივით) ან ისაუბრონ წერით. შეუძლიათ ასეულობით მილის დაშორებით გაისროლონ ბგერები და გადაადგილდნენ მათი საშუალებით.
მოროვინდის დაპყრობისა და პირველი იმპერიის დაარსების ჟამს, მებრძოლი არმიის ყველა დიადი ნორდი მეთაური სწორედ The Tongues მიეკუთვნებოდა -- Derek the Tall, Jorg Helmbolg, Hoag Merkiller, ეს უკანასკნელი ლორეში შესულია მხოლოდ ერთი პატარა ხაზით, მოღვაწეობის დაუდგენელი თარიღით. ომის დროს, ქალაქებზე თავდასხმისასარმიას არ უხდებოდა ალყის შემორტყმა, მათი ძლიერი ხმა პირდაპირ ანგრევდა ქალაქისა და ციხე-სიმაგრეების კარიბჭეებს, მებრძოლები ყოველგვარი ტაქტიკის გარეშე შედიოდნენ მტრის უკვე ღია ტერიტორიებში. მაგრამ, ნორდების საუბედუროდ, უძლიერესი tongue - Jurgen Windcaller, გახდა პაციფისტი, და უარჰყო 'ხმის ხელოვნების' ომში გამოყენების ტენდენცია, ეს იდეა კი მოგვიანებით გაბატონდა, რაც ნიშნავდა, რომ ნორდთა ლაშქარი ვეღარ გამოიყენებდა ამ გამარჯვების მომტან ძალას. მან შთანთქა ჩვიდმეტი უძლიერესი ოსტატის ხმა მებრძოლთა სკოლიდან სამი დღით - მანამ, სანამ მისი მოწინააღმდეგეები ძალ-ღონე მილეულნი იწვნენ, შემდეგ კი მისი მოსწავლეები გახდნენ. ამის შემდეგ მას უწოდებენ 'მშვიდს' - The Calm.
დღეს ყველაზე ძლიერი და გამოცდილი ოსტატები განმარტოებით ცხოვრობენ უმაღლეს წერტილებში, რომელთაც მთელი ცხოვრების მანძილზე ერთხელ აქვთ სიტყვები წარმოთქმული - როდესაც ახალგაზრდა ტიბერ სეპტიმის ბედი ხალხს განუცხადეს (როგორც გადმოცემულია სიროდიილში).
იმპერატორმა ტიბერ სეპტიმმა დააარსა 'ხმის ხელოვნების სასწავლებელი' სკაირიმის დასავლეთში, ქალქ Markarth Side'-ში. შემდეგ კი უზრუნველჰყო იგი მუდმივი შემოსავლით, ეს იმაზე მიგვანიშნებს, რომ შესაძლოა 'ხმის ოსტატები' მალე ბრძოლის ველზე დაბრუნდნენ.
როგორც თავად კარგად კარგად იცით, ეს (ზემოთ მოყვანილი) არის პირველი სქრინი TES V: Skyrim-იდან, რომელიც დეველოპერების სამუშაო ოთახებიდან გავიდა და ვნახეთ, საინტერესო ფაქტი კი ის არის, რომ ჩემი თეორიით და სავსებით რეალური შესაძლებლობით, ეს ნაგებობა არის Imperial College of the Voice.
სამოთხის, ქარის, ელემენტების, უხილავი სულების ქალღმერთი, ცხრა/რვა ღვთისმეტყველიდან ერთ-ერთი. მოგზაურებისა და მეზღვაურების მფარველი. ნორდები მას Kyne-ად მოიხსენიებენ. წვიმას უწოდებენ მის ცრემლებს, რომელსაც ღვრის Lorkhan-ისთვის, რომლის ამბავიც ცალკე თემაა.
(ამონარიდი ზოგადად Lore და "ჯიბის მეგზური"-დან)
ვიდეოები თამაშზე მუშაობის პერიოდიდან:
The Elder Scrolls V: Skyrim - Sound Design
The Elder Scrolls V: Skyrim - Composing Theme
The Elder Scrolls V: Skyrim - Designing Shouts and Dragons
The Elder Scrolls V: Skyrim - The Art Of Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim - Time-Lapse Art Video
The Road To Skyrim: Todd Howard - Getting into the Industry
The Road To Skyrim: Todd Howard - State of the Industry
The Road To Skyrim: Todd Howard - State of the Industry
The Road To Skyrim: From Arena To Skyrim
Bethesda Game Studios tour with Todd Howard
საჭირო ლინკები:
Bethblog
TES Official Web-Page
TES Official Forum
UESP
Imperial-library
Skyrim on GI
Skyrim Nexus
- ოფიციალურად ჯერ-ჯერობით გამოუსვლელი მთავარი მუსიკალური თემის (main theme) გადაკეთებული, დაედიტებული და პიანინოზე შესრულებული ვერსიები (თუ რომელიმეს MP3 ვერსია მოგინდებათ, გამოაგზავნეთ PM): -
8-bit version
Orchestral Cover
Orchestral Cover (no choirs)
Piano by Taioo
- E3-ზე და QuakeCon-ზე ნაჩვენები დემოს სუფთა, მაღალი ხარისხის ვიდეო სამ ნაწილად -
დამატებითი ინფორმაციისთვის გამოგადგებათ შემდეგი მისამართები:
Official Bethesda Forum?
Official Bethesda Blog
Official ElderScrolls
Unofficial Elder Scrolls Pages (UESP)
Imperial Library
Skyrim wiki
Box Art
Welcome to the land of Skyrim