S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - კომპანია GSC Game World მიერ შექმნილი პოსტაპოკალიფტური შუთერი პირველი პირიდან. თამაში მისი პირველი ნაწილის, Shadow of Chernobyl-ის პირდაპირ პრიქველად ითვლება და მასში მომხდარი მოვლენების წინაისტორიას გაგვაცნობს.
თამაშის მთავარი გმირი - დაქირავებული სტალკერი სახელად შრამი.
ქარვის ბანაკიდან წამოსული მეცნიერების ესკორტირებისას, შრამი, გუნდის სხვა წევრებთან ერთად უმძლავრეს რადიაციულ გამოფრქვევაში ყვება, რომელიც მის გარდა ყველა სხვა გუნდის წევრის სიცოცხლეს იმსხვერპლებს. სიკვდილის პირას მყოფ ჩვენს მთავარ გმირს "Clear Sky" ბანდფორმირების წარმომადგენლები პოულობენ და თავიანთ ბანაკში მიჰყავთ. ჩვენი მოგზაურობაც ზუსტად ამ ბანაკიდან დაიწყება და ორიგიალური S.T.A.L.K.E.R.-ის საწყისი მოვლენების ფუნდამენტს ჩაყრის.
1.5 ვერსიამდე განახლებული X-Ray ენჯინის ერთ-ერთი მთავარი ინოვაცია DirectX 10 ბიბლიოთეკების მხარდაჭერა გახდა. მოცემულის მეშვეობით Clear Sky გრაფიკა წინამორბედთან შედარებით ბევრად უკეთესად გამოიყურება. თამაშში დაჯგუფებების დაპირისპირებაც ახალ ეტაპზეა აყვანილი, შრამს ნებისმიერ მათგანში შეუძლია გაწევრიანება, რაც გარკვეული მხარდაჭერის და მაღალი დონის ამუნიციის მოპოვების ერთგვარ გარანტს წარმოადგენს, მაგრამ მოცემულს მეორე მხარეც აქვს, გაწევრიანების შემდეგ, თქვენი ფრაქციის მტრები თქვენ მტრებად გადაიქცევიან. ახალი ლოკაციები: წითური ტყე, ლემონსკის დასახლება, ჭაობი, საავადმყოფო. "Clear Sky" დაჯგუფების გარდა თამაშში კიდევ ერთი ორგანიზაცია "რენეგატები" გამოჩნდა (ერთადერთი დაჯგუფება რომელში გაწევრიანებასაც მოთამაშე ვერ შეძლებს). საგრძნობლად გაუმჯობესდა მოწინააღმდეგეების AI (მტრები გაძლიერებულად მოიხმარენ ყუმბარებს და მუდმივად მოფარებულიდან ისვრიან). ზონაში მიმდინარე მუდმივი გამოფრქვევები, ცვლიან ანომალიური ზონების ადგილმდებარეობას და ახალ ატიფაქტებს აჩენენ. უკანასკნელის საძებნელად სრულფასოვანი დეტექტორებია ხელმისაწვდომი, ხოლო ზონაში გადაადგილება გზამკვლევების საშუალებით ხდება
(მომენტალური გადაადგილება ერთი წერტილიდან მეორეში).
თამაშის მთავარი გმირი - დაქირავებული სტალკერი სახელად შრამი.
ქარვის ბანაკიდან წამოსული მეცნიერების ესკორტირებისას, შრამი, გუნდის სხვა წევრებთან ერთად უმძლავრეს რადიაციულ გამოფრქვევაში ყვება, რომელიც მის გარდა ყველა სხვა გუნდის წევრის სიცოცხლეს იმსხვერპლებს. სიკვდილის პირას მყოფ ჩვენს მთავარ გმირს "Clear Sky" ბანდფორმირების წარმომადგენლები პოულობენ და თავიანთ ბანაკში მიჰყავთ. ჩვენი მოგზაურობაც ზუსტად ამ ბანაკიდან დაიწყება და ორიგიალური S.T.A.L.K.E.R.-ის საწყისი მოვლენების ფუნდამენტს ჩაყრის.
1.5 ვერსიამდე განახლებული X-Ray ენჯინის ერთ-ერთი მთავარი ინოვაცია DirectX 10 ბიბლიოთეკების მხარდაჭერა გახდა. მოცემულის მეშვეობით Clear Sky გრაფიკა წინამორბედთან შედარებით ბევრად უკეთესად გამოიყურება. თამაშში დაჯგუფებების დაპირისპირებაც ახალ ეტაპზეა აყვანილი, შრამს ნებისმიერ მათგანში შეუძლია გაწევრიანება, რაც გარკვეული მხარდაჭერის და მაღალი დონის ამუნიციის მოპოვების ერთგვარ გარანტს წარმოადგენს, მაგრამ მოცემულს მეორე მხარეც აქვს, გაწევრიანების შემდეგ, თქვენი ფრაქციის მტრები თქვენ მტრებად გადაიქცევიან. ახალი ლოკაციები: წითური ტყე, ლემონსკის დასახლება, ჭაობი, საავადმყოფო. "Clear Sky" დაჯგუფების გარდა თამაშში კიდევ ერთი ორგანიზაცია "რენეგატები" გამოჩნდა (ერთადერთი დაჯგუფება რომელში გაწევრიანებასაც მოთამაშე ვერ შეძლებს). საგრძნობლად გაუმჯობესდა მოწინააღმდეგეების AI (მტრები გაძლიერებულად მოიხმარენ ყუმბარებს და მუდმივად მოფარებულიდან ისვრიან). ზონაში მიმდინარე მუდმივი გამოფრქვევები, ცვლიან ანომალიური ზონების ადგილმდებარეობას და ახალ ატიფაქტებს აჩენენ. უკანასკნელის საძებნელად სრულფასოვანი დეტექტორებია ხელმისაწვდომი, ხოლო ზონაში გადაადგილება გზამკვლევების საშუალებით ხდება
(მომენტალური გადაადგილება ერთი წერტილიდან მეორეში).
კი ნამდვილად დაგვიანებულია ამ თემის გახსნა, მაგრამ რამდენიმე ხნის წინ სტიმზე შევიძინე თამაში და სანამ გასვლას დავიწყებდი, მინდოდა, რომ თემაც ყოფილიყო ფორუმზე. ეს არის ერთადერთი სერია რომელიც ჯერ არ მინახავს და იმედია არ გააფუჭებს დანარჩენი ორი შედევრისგან დატოვებულ შთაბეჭდილებას. Clear Sky გამოსვლიდან უკვე ძალიან დიდი დროა გასული, რის გამოც თამაშის გარშემო უამრავი საინტერესო მოდი დაგროვდა. პირადად მე ჯერ არ გავცნობივარ მათ სიას, მაგრამ თუ გაქვთ რაიმე ინფორმაცია გთხოვთ კომენტარებში არ დაიზაროთ და მომაწოდოთ ბმულები.