Serpent in the staglands
Steam-ზე წავაწყდი შემთხვევით ამ თამაშს და თავიდანვე მიმიზიდა უნიკალური ვიზუალური სტილით. მაგრამ აღწერა რომ წავიკითხე უფრო მეტის პოტენციალი გამოჩნდა.
ავტორები ნამდვილ Pen and Paper old school RPG ექსპერიენს გვპირდებიან ყოველგავრი hand hold-ინგის გარეშე. თამაშს რომელიც დააჯილდოვებ მოთამაშეს ექსპერიმენტების და ექსპლორაციისთვის.
აქ თქვენ არც გმირი ხართ რომლისგან ყველა დახმარებას ელის და არც სიკეთის და ბოროტების კონფლიქტში ხართ ჩაბმული.
სიუჟეტი ბევრად ორიგინალურად და საინტერესოდ იწყება. თქვენ მთვარის ღმერთის როლს მოირგებთ რომელიც საკუთარი მიმდევრების ფესტივალს ეწვევა ადამიანის ფორმაში გადაცმული. დროს ტარების და ქალიშვილების შეცდენის შემდეგ უკან დაბრუნებისას აღმოაჩენთ რომ ვიღაცამ მთვარეზე დასაბრუნებელი პორტალი დახურა.
საკუთარ კათედრალში მთავარ ბერთან კონსულტაციის გავლის შემდეგ გადაწყვეტთ რომ ადამიანის ფორმაში გადაცმულმა ეძებოთ პასუხები და მთვარეზე დასაბრუნებელი გზა.
ასე იწყება სპეციებით მოვაჭრედ გადაცმული მთვარის ღმერთის ისტორია. თქვენი არ ვიცი და სტატიის ავტორი ამ აღწერამ ძალიან დააინტერესა. ყველაფერ იმას შეპირდნენ რაც აკლდა ახალ თამაშებში.
ყოველგვარი ეჭვის გარეშე შეიძლება ითქვას რომ ახალ ექსპერიენსთან გვაქ საქმე თანამედროვე რპგ-ებში. ამას უკვე პერსონაჟის შექმნის პროცესში დაასკვნით.
სტანდარტული რასების მაგივრად აქ 5 ახალი რასა დაგხვდებათ. იმის მიუხედავათ რომ ვიზუალურად ადამიანებთან და ელფებთან აქ დიდი მსგავსება, Lore-ის მხრივ ცოტა აქვთ საერთო მათ სტერეოტიპებთან. თვითონ მიდგომაც განსხვავებულია რასების მიმართ, ის უფრო ნაციის დახასიათებას გავს და სხვადასხვა საინტერესო კულტურის ბექგრაუნდებს შეიცავს.
გვყავს რუნებით მოხატული მეკობრეებისმაგვარი ვარლოკები, მიწისქვეშ გამოკეტილი არისტოკრატები, ტირანული მატრიარქატის გავლენით მცხოვრები მონადირეთა კლანები.
Stagland-ის მთელი ესთეტიკა ველური და აუთვისებელი მიწებისაა. ბევრი კულტურა ჯერ კიდევ საკუთარ ძალადობრივ ჩანასახშია და თავის დამკვიდრებას ცდილობს ულმობელ გარემოში.
თითოეულ რასას აქვს სამი კასტა რომელიც შეგვიძლია ავირჩიოთ. ეს დამატებით ბონუსებს გვაძლევს და სოციალური როლის მიხედვით გავლილ ცხოვრებისეულ გამოცდილებას ასახავს. მეომრების კასტამ შეიძლება გამძლეობის ბონუსი მიიღოს, შამანებმა უფრო განვითარებული სპელები მიიღონ.
გვაქვს 5 ატრიბუტი: ძალა, ინტელექტი, მოქნილობა, დაკვირვებულობა და ოკულტი. თუმცა ესენიც განსხვავდება ტიპიური რპგ-ის ფორმულისგან.
კლასები თამაშში არ არის, ლეველის შეძენისას იძენთ სკილ პოინტებს რომელსაც თავისუფლად ანაწილებთ სხვადასხვა სკილებში.
არის საბძოლო წიგნი, მაგიის წიგნი და უნარების წიგნი. ყველა მათგანი თავისებურ კონტენტს შეიცავს და დიდი დაკვირვებაა საჭირო რომ სწორედ განავითარო პერსონაჟი. თუნდაც იგივე მაგია არ შეიცვავს სტანდარტულ ფაირბოლებს. აქ სისხლის კოკუნებს აჩენთ რომელიც კურნავს თანამებრძოლებს, მტრების იარაღს ახურებთ რომ ხელიდან გაუვარდეს და ა.შ.
ასევე მაგიის მიმართაც განსხვავდება მიდგომა, ბევრ სპელებს არ კასტავთ ბრძოლისას. უფრო ირჩევთ ტაქტიკურად 1 სპელს და ინვესტიციას ახდენთ მასში. რაც უფრო დიდხანს კასტავთ მით უფრო ძლიერია მისი ეფექტი.
უნარები პერსონაჟს კიდევ უფრო მეტ სიღრმეს სძენს. შეგიძლიათ გყავდეთ ფილოსოფოსი, არისტოკრატი, ჰერბალისტი, ლინგვისტი და ველური ბუნების სპეციალისტი. ბოლო უნარი „ჰარბრინგერი“ თქვენ ორიჯინთან არის კავშირში და ადამიანების მანიპულაციის საშუალებას გაძლევთ ღვთიური უნარის გავლენით.
თამაშში ძალიან დიდი აქცენტია ექსპერიმენტებზე და დაკვირვებულობაზე. აქ სტანდარტული ქვესტების ჟურნალიც კი არ არის. თქვენ თვითონ აკეთებთ ჩანაწერებს ყველაფერზე. რადგან ხშირად იქნება მომენტები როცა ძაან ძლიერ ჩელენჯს შეხვდებით ან გაუგებარ რამეს და ექსპერიენსის დაგროვების მერე მოგიწევთ მობრუნება, კარგი ჩანაწერების სისტემა აუცილებელია. დეველოპერები ნამდვილი ბლოკნოტის და ფანქრის მომარჯვებასაც კი გვირჩევენ.
ინტერაქტიულობის მხრივ თამაში გოთიკას და პლეინსკეიპს გაგონებს. კათედრალში რაღაც უცნაური წიგნი ვიპოვე რომელშიც დაწერა მხოლოს საკუთარი სისხლით შეგიძლია. არანაირი ჰინტი არ იყო რა უნდა დაწერო. რანდომ ფორმების მოხაზვით შემთხვევით რაღაც ვქენი და უცნაური სისხლით სავსე კოლბა მივიღე. შემდეგ მოშორებით ვიპოვე რუნების სქროლი რომელიც ლათინურ და რუნების სიმბოლოებს გითარგმნის. წიგნთან რომ დავბრუნდები უნდა ვცადო მათი მოხაზვა.
კათედრალში წიგნების თაროები იყო. ლინგვისტიკის, ფილოსოფიის და არისტოკრატიის ცოდნით საინტერესო დეტალები ამოვიკითხე რასაც სხვა მოთამაშე რომელმაც ეს სკილები არ განავითარა ვერ ნახავდა.
მონასტრის ეზოში ქათამზე გაისხნა დიალოგის ფანჯარა მაგრამ დიალოგი არ შედგა. შემდეგ woodland სკილიანი პერსონაჟი დავალაპარაკე და გაირკვა რომ ქათმის პატარა ტვინი მთლიანად საკვებზე იყო ორიენტირებული და სხვა ვერაფერზე იფიქრებდა. რაც ნიშნავს რომ სხვა ცხოველებისგან უფრო მეტი ინფორმაციის მიღება უნდა იყოს შესაძლებელი. ან იქნებ ხორბალი რომელიც მოშორებით ვიპოვე შემიძლია ქათამს ვაჭამო და დანაყრებულზე სხვა რამეზეც შეძლოს ფიქრი?
ტყეში გობლინებთან და ცხოველებთან ბრუტალური კომბატი შედგა. ერთერთ კუთხეში პატარა სორო ვიპოვე რომელიც ძაან დიდი იყო ჩემთვის. ეგრევე გოთიკა გამახსენდა და სპელების წიგნს გადავუარე. მართლაც ვიპოვე პოლიმორფის წიგნი და კატად გადავიქეცი. სორომ სარდაფში მიმიყვანა სადაც გრძნეული ბავშვი დამხვდა. სამწუხაროდ შემიტია და მის სხეულზე ჟურნალი ვიპოვე. მამამისი ჩამოუხრჩვიათ სოფელში და გაქცეულა. ლოკაციები იყო ნახსენები სადაც ალბათ განვითარდება სიუჟეტი. ან იქნებ იყო რამე გზა რომ დამეწყნარებინა ბავშვი და არ მომეკლა?
როგორც მიხვდით რაღაც ძაან საინტერესო და დიდი პოტენციალის მქონე თამაშთან გვაქ სამქე. ნახევარი საათის შემდეგ უკვე გოთიკის, პლეინსკეიპის და ცოტა დარქ სოულის ელემენტები გამოაჩინა. კიდევ რა სურპრიზები იმალება ამ უცნაური მიწის წიაღში?
ავტორები ნამდვილ Pen and Paper old school RPG ექსპერიენს გვპირდებიან ყოველგავრი hand hold-ინგის გარეშე. თამაშს რომელიც დააჯილდოვებ მოთამაშეს ექსპერიმენტების და ექსპლორაციისთვის.
აქ თქვენ არც გმირი ხართ რომლისგან ყველა დახმარებას ელის და არც სიკეთის და ბოროტების კონფლიქტში ხართ ჩაბმული.
სიუჟეტი ბევრად ორიგინალურად და საინტერესოდ იწყება. თქვენ მთვარის ღმერთის როლს მოირგებთ რომელიც საკუთარი მიმდევრების ფესტივალს ეწვევა ადამიანის ფორმაში გადაცმული. დროს ტარების და ქალიშვილების შეცდენის შემდეგ უკან დაბრუნებისას აღმოაჩენთ რომ ვიღაცამ მთვარეზე დასაბრუნებელი პორტალი დახურა.
საკუთარ კათედრალში მთავარ ბერთან კონსულტაციის გავლის შემდეგ გადაწყვეტთ რომ ადამიანის ფორმაში გადაცმულმა ეძებოთ პასუხები და მთვარეზე დასაბრუნებელი გზა.
ასე იწყება სპეციებით მოვაჭრედ გადაცმული მთვარის ღმერთის ისტორია. თქვენი არ ვიცი და სტატიის ავტორი ამ აღწერამ ძალიან დააინტერესა. ყველაფერ იმას შეპირდნენ რაც აკლდა ახალ თამაშებში.
ყოველგვარი ეჭვის გარეშე შეიძლება ითქვას რომ ახალ ექსპერიენსთან გვაქ საქმე თანამედროვე რპგ-ებში. ამას უკვე პერსონაჟის შექმნის პროცესში დაასკვნით.
სტანდარტული რასების მაგივრად აქ 5 ახალი რასა დაგხვდებათ. იმის მიუხედავათ რომ ვიზუალურად ადამიანებთან და ელფებთან აქ დიდი მსგავსება, Lore-ის მხრივ ცოტა აქვთ საერთო მათ სტერეოტიპებთან. თვითონ მიდგომაც განსხვავებულია რასების მიმართ, ის უფრო ნაციის დახასიათებას გავს და სხვადასხვა საინტერესო კულტურის ბექგრაუნდებს შეიცავს.
გვყავს რუნებით მოხატული მეკობრეებისმაგვარი ვარლოკები, მიწისქვეშ გამოკეტილი არისტოკრატები, ტირანული მატრიარქატის გავლენით მცხოვრები მონადირეთა კლანები.
Stagland-ის მთელი ესთეტიკა ველური და აუთვისებელი მიწებისაა. ბევრი კულტურა ჯერ კიდევ საკუთარ ძალადობრივ ჩანასახშია და თავის დამკვიდრებას ცდილობს ულმობელ გარემოში.
თითოეულ რასას აქვს სამი კასტა რომელიც შეგვიძლია ავირჩიოთ. ეს დამატებით ბონუსებს გვაძლევს და სოციალური როლის მიხედვით გავლილ ცხოვრებისეულ გამოცდილებას ასახავს. მეომრების კასტამ შეიძლება გამძლეობის ბონუსი მიიღოს, შამანებმა უფრო განვითარებული სპელები მიიღონ.
გვაქვს 5 ატრიბუტი: ძალა, ინტელექტი, მოქნილობა, დაკვირვებულობა და ოკულტი. თუმცა ესენიც განსხვავდება ტიპიური რპგ-ის ფორმულისგან.
კლასები თამაშში არ არის, ლეველის შეძენისას იძენთ სკილ პოინტებს რომელსაც თავისუფლად ანაწილებთ სხვადასხვა სკილებში.
არის საბძოლო წიგნი, მაგიის წიგნი და უნარების წიგნი. ყველა მათგანი თავისებურ კონტენტს შეიცავს და დიდი დაკვირვებაა საჭირო რომ სწორედ განავითარო პერსონაჟი. თუნდაც იგივე მაგია არ შეიცვავს სტანდარტულ ფაირბოლებს. აქ სისხლის კოკუნებს აჩენთ რომელიც კურნავს თანამებრძოლებს, მტრების იარაღს ახურებთ რომ ხელიდან გაუვარდეს და ა.შ.
ასევე მაგიის მიმართაც განსხვავდება მიდგომა, ბევრ სპელებს არ კასტავთ ბრძოლისას. უფრო ირჩევთ ტაქტიკურად 1 სპელს და ინვესტიციას ახდენთ მასში. რაც უფრო დიდხანს კასტავთ მით უფრო ძლიერია მისი ეფექტი.
უნარები პერსონაჟს კიდევ უფრო მეტ სიღრმეს სძენს. შეგიძლიათ გყავდეთ ფილოსოფოსი, არისტოკრატი, ჰერბალისტი, ლინგვისტი და ველური ბუნების სპეციალისტი. ბოლო უნარი „ჰარბრინგერი“ თქვენ ორიჯინთან არის კავშირში და ადამიანების მანიპულაციის საშუალებას გაძლევთ ღვთიური უნარის გავლენით.
თამაშში ძალიან დიდი აქცენტია ექსპერიმენტებზე და დაკვირვებულობაზე. აქ სტანდარტული ქვესტების ჟურნალიც კი არ არის. თქვენ თვითონ აკეთებთ ჩანაწერებს ყველაფერზე. რადგან ხშირად იქნება მომენტები როცა ძაან ძლიერ ჩელენჯს შეხვდებით ან გაუგებარ რამეს და ექსპერიენსის დაგროვების მერე მოგიწევთ მობრუნება, კარგი ჩანაწერების სისტემა აუცილებელია. დეველოპერები ნამდვილი ბლოკნოტის და ფანქრის მომარჯვებასაც კი გვირჩევენ.
ინტერაქტიულობის მხრივ თამაში გოთიკას და პლეინსკეიპს გაგონებს. კათედრალში რაღაც უცნაური წიგნი ვიპოვე რომელშიც დაწერა მხოლოს საკუთარი სისხლით შეგიძლია. არანაირი ჰინტი არ იყო რა უნდა დაწერო. რანდომ ფორმების მოხაზვით შემთხვევით რაღაც ვქენი და უცნაური სისხლით სავსე კოლბა მივიღე. შემდეგ მოშორებით ვიპოვე რუნების სქროლი რომელიც ლათინურ და რუნების სიმბოლოებს გითარგმნის. წიგნთან რომ დავბრუნდები უნდა ვცადო მათი მოხაზვა.
კათედრალში წიგნების თაროები იყო. ლინგვისტიკის, ფილოსოფიის და არისტოკრატიის ცოდნით საინტერესო დეტალები ამოვიკითხე რასაც სხვა მოთამაშე რომელმაც ეს სკილები არ განავითარა ვერ ნახავდა.
მონასტრის ეზოში ქათამზე გაისხნა დიალოგის ფანჯარა მაგრამ დიალოგი არ შედგა. შემდეგ woodland სკილიანი პერსონაჟი დავალაპარაკე და გაირკვა რომ ქათმის პატარა ტვინი მთლიანად საკვებზე იყო ორიენტირებული და სხვა ვერაფერზე იფიქრებდა. რაც ნიშნავს რომ სხვა ცხოველებისგან უფრო მეტი ინფორმაციის მიღება უნდა იყოს შესაძლებელი. ან იქნებ ხორბალი რომელიც მოშორებით ვიპოვე შემიძლია ქათამს ვაჭამო და დანაყრებულზე სხვა რამეზეც შეძლოს ფიქრი?
ტყეში გობლინებთან და ცხოველებთან ბრუტალური კომბატი შედგა. ერთერთ კუთხეში პატარა სორო ვიპოვე რომელიც ძაან დიდი იყო ჩემთვის. ეგრევე გოთიკა გამახსენდა და სპელების წიგნს გადავუარე. მართლაც ვიპოვე პოლიმორფის წიგნი და კატად გადავიქეცი. სორომ სარდაფში მიმიყვანა სადაც გრძნეული ბავშვი დამხვდა. სამწუხაროდ შემიტია და მის სხეულზე ჟურნალი ვიპოვე. მამამისი ჩამოუხრჩვიათ სოფელში და გაქცეულა. ლოკაციები იყო ნახსენები სადაც ალბათ განვითარდება სიუჟეტი. ან იქნებ იყო რამე გზა რომ დამეწყნარებინა ბავშვი და არ მომეკლა?
როგორც მიხვდით რაღაც ძაან საინტერესო და დიდი პოტენციალის მქონე თამაშთან გვაქ სამქე. ნახევარი საათის შემდეგ უკვე გოთიკის, პლეინსკეიპის და ცოტა დარქ სოულის ელემენტები გამოაჩინა. კიდევ რა სურპრიზები იმალება ამ უცნაური მიწის წიაღში?