Path of Exile
Path of Exile შემქმნელის და გამომცემლის როლში ერთი და იგივე სტუდია Grinding Gear Games გამოდის. ჟანრი კი უმეტეს წილად Diablo-ს სერიებიდან ცნობილი RPG (Rogue/Action) Isometric გახლავთ. თამაში Online-only / Massively multiplayer რეჟიმში მიმდინარეობს, მაგრამ არის უფასო, შიდა მიკრო ტრანზაქციების სისტემით, რომელიც არ აისახება საერთო ბალანსზე.
დეტალურად თამაშზე:
თამაშის მოვლენებს ბნელ ფენტეზი სამყაროში გადავყავართ, რომელშიც ინტუიტურად გასაგებ საბრძოლო მექანიკას მორგებული მრავალ საათიანი ბატალიები გველის. დასაწყისში ჩვენს გმირს საკუთარი სამშობლოდან ნახევრად დანგრეულ და სასტიკად სახიფათო Wraeclast კონტინენტზე ასახლებენ. მარტოს, ან სხვა დევნილებთან ერთად, თქვენ საკუთარი შესაძლებლობების განვითარების და ძლიერი მაგიური არტეფაქტების მოძიებით დაუნდობელ პოსტ აპოკალიფტურ სამყაროში გადარჩენა მოგიწევთ. თამაში მკაცრი და ცივი მხატვრული სტილი რადუკალურად განსხვავდება თამაედროვე მულთფილმების მსგავსი ვიზუალის მქონე პროექტებისგან (Torchlight, Diablo 3).
როგორც ზევით აღვნიშნე, თამაშის საბრძოლო სისტემა ინტუიტიურად გასაგები, სისხლიანი და სასტიკია. საბრძოლო ველზე სწორი პოზიციის შერჩევას კი ყოველთვის დიდი მნიშვნელობა აქვს. სწორი მოქმედების შემთხვევაში ადვილად აიცილებთ თქვენი მიმართულებით გამოშვებულ ყინულის მაგიას, ან მოხერხებულად გაწმინდავთ მონსტერბის მიერ ჩაკეტილ გასასვლელებს.
როგორც ზევით აღვნიშნე, თამაშის საბრძოლო სისტემა ინტუიტიურად გასაგები, სისხლიანი და სასტიკია. საბრძოლო ველზე სწორი პოზიციის შერჩევას კი ყოველთვის დიდი მნიშვნელობა აქვს. სწორი მოქმედების შემთხვევაში ადვილად აიცილებთ თქვენი მიმართულებით გამოშვებულ ყინულის მაგიას, ან მოხერხებულად გაწმინდავთ მონსტერბის მიერ ჩაკეტილ გასასვლელებს.
ინსტანსებად დაყოფილი სტაბილური ონლაინ სამყარო:
Path of Exile პრაქტიკულად ნოლიდან იქნა აწყობილი, ხოლო პროცესში, დეველოპერების ერთერთ მთავარ პრიორიტეტად მომხმარებლის უსაფრთხოება ითვლებოდა. პერსონაჟები და მათი ნივთები მუდმივად ჩართულ სერვერებზე ინახება. ხოლო სათამაშო ეკონომიკის ჩითერებისგან დასაცავად ძალიან დიდი სამუშაოები იქნა ჩატარებული. დეველოპერები თამაშს MMORPG კლასიფიკაციას არ აძლევენ. ისინი მას ღრმა PVP სტილის Action RPG ფორმატში ხედავენ და ამბობენ, რომ მას ძალიან ცოტა რამ აკავშირებს კლასიკურ MMORPG. თამაშის სერვერები სპეციალურად ისე არის შექმნილი, რომ რაცშეიძლება მეტი მოთამაშე დაიტიოს და მათი გაყოფა მხოლოდ რეგიონების მიხედვით ხდება (ანუ მაგალითად მთელი რუსეთი ერთ სერვერზე მოიყრის თავს).
Path of Exile სამყარო ინსტანსებად არის დაყოფილი, რაც იმას ნიშნავს რომ ყველა მოთამაშე მის ორიგინალ, რეგიონის ავტო რეგენირებად ასლზე ითამაშებს. რეგიონების ავტო რეგენირებადი სისტემა ისეა შემუშავებული, რომ მათზე ერთდროულად რამდენიმე კაციანმა ჯგუფმა შეძლოს თამაში - სადღაც 4 დან 8 ადამიანი ერთ რეგიონზე. რეგიონებში ასევე შესაძლებელია რამდენიმე გუნდს შორის PVP შეტაკებების მოწყობაც. საერთო ლოკაციები (ჰაბები), მაგალითად ქალაქები, შეზღუდული არა არის მოთამაშეების რაოდენობაზე და განკუთვნილია სავაჭრო, ან ჯგუფისთვის ახალი ადამიანის მოძიებისთვის.
თამაში აბსოლიტურად უფასოა და არსებობს მხოლოდ მიკროტრანზაქციების მეშვეობით, რაც საერთოდ არ ეხება ბალანსს - დამატებითი ჟესტები (მაგალითად, გასაბრაზებელი ან PVP მოგების აღსანიშნავი), ნივთების შესაღები საღებავები, მეგიების ალტერნატიული ვიზუალური ეფექტები, "დეკორაციული" მეგზური ცხოველები. ფულის გადახდით თქვენ ასევე შეგიძლიათ თქვენი პერსონაჟის სხვა აკაუნტზე ან სერვერზე გადატანა, ან მისი სახელის შეცვლა.
Path of Exile სამყარო ინსტანსებად არის დაყოფილი, რაც იმას ნიშნავს რომ ყველა მოთამაშე მის ორიგინალ, რეგიონის ავტო რეგენირებად ასლზე ითამაშებს. რეგიონების ავტო რეგენირებადი სისტემა ისეა შემუშავებული, რომ მათზე ერთდროულად რამდენიმე კაციანმა ჯგუფმა შეძლოს თამაში - სადღაც 4 დან 8 ადამიანი ერთ რეგიონზე. რეგიონებში ასევე შესაძლებელია რამდენიმე გუნდს შორის PVP შეტაკებების მოწყობაც. საერთო ლოკაციები (ჰაბები), მაგალითად ქალაქები, შეზღუდული არა არის მოთამაშეების რაოდენობაზე და განკუთვნილია სავაჭრო, ან ჯგუფისთვის ახალი ადამიანის მოძიებისთვის.
თამაში აბსოლიტურად უფასოა და არსებობს მხოლოდ მიკროტრანზაქციების მეშვეობით, რაც საერთოდ არ ეხება ბალანსს - დამატებითი ჟესტები (მაგალითად, გასაბრაზებელი ან PVP მოგების აღსანიშნავი), ნივთების შესაღები საღებავები, მეგიების ალტერნატიული ვიზუალური ეფექტები, "დეკორაციული" მეგზური ცხოველები. ფულის გადახდით თქვენ ასევე შეგიძლიათ თქვენი პერსონაჟის სხვა აკაუნტზე ან სერვერზე გადატანა, ან მისი სახელის შეცვლა.
ავტომატური რეგენირება:
ავტომატურად რეგენირებადი ლოკაციები და ნივთები თამაშის ხელახლა დაწყების სურვილს ექსტრემალურად ზრდის. "RPG ჟანრის მოყვარულები, რომლებსაც ვესაუბრეთ, გამოხატავდნენ უკმაყოფილებას იმის გამო, რომ სხვა, მსგავს პროექტებში, მათ ერთი და იგივე ლოკაციებში უწევდათ სირბილი, ამიტომ ჩვენ დარწმუნებული ვართ, რომ სწორი მიმართულებით წავედით როდესაც ავტო რეგენირებადის სისტემა ავირჩიეთ. ჩვენს მიერ შექმნილი ნივთების რეგენირების სისტემაც საკმაოდ მრავალფეროვანია. ARPG მოყვარულები აღფრთოვანებულები დარჩებიან თამაშში მოცემული ნითვების რაოდენობით და მათი კონფიგურირების შესაძლებლობებით".
PVP შეტაკებები:
სინგლის და კოოპ რეჟიმების გარდა, Path of Exile დეველოპერებისთვის ხარისხიანი PvP რეჟიმიც ერთერთი უმთავრესი იყო. მათ უნდოდათ, რომ საკუთარი უპირატესობის დასამტკიცებლად მოთამაშეს უამრავი გზა და მეთოდი ქონოდა, რაც წარმატებით იქნა განხორციელებული საბოლოო პროდუქტში. "ჩვენ როგორც პატარა, ასევე მოზრდილი გუნდების შორის სრულფასოვანი ტურნირების ჩატარებას ვაპირებთ. თამაშში უამრავი კომბინირებადი შესაძლებლობა გამოიყენება, რაც PVP შეტაკებებს კიდევ უფრო საინტერესოს და სანახაობრივს ხდის."
თამაშის გმირები კლასობრივი შესაძლებლობების მიხედვით არ არინ დაყოფილი, რაც მოთამაშეს მეტ თავისუფლებას აძლევს მისთვის პრიორიტეტული სათამაშო სტილის შექმნაში. პლიუს ამას, შესაძლებლობებს შეუძლიათ ერთმანეთის გაუმჯობესება და შევსება, რისი მეშვეობითაც წარმოუდგენლად ძლიერი მაგიები მიიღება. გინდათ ხაფანგის დაგება რომელიც რამდენიმე მოწამლული ფაიევოლს ამოფეთქავს? გინდათ რომ თქვენი იარაღის კრიტიკული დარტყმა ერთდროულად უკან აგდებდეს, ყინავდეს და თიშავდეს მოწინააღდმეგეებს? ეს მხოლოდ Path of Exile მოცემული რევოლუციური შესაძლებლობების სისტემის აიზბერგის მწვერვალია (თამაშში მოცემული სკილების ხის ზომა თავიდან შეიძლება შოკის მომგვრელი იყოს თქვენთვის, მაგრამ მცირე შესწავლის შემდეგ ყველაფერი თავის ადგილზე დადგება).
ოფიციალური საიტი - შეგიძლიათ გადმოწეროთ და ითამაშოთ უპრობლემოდ.
თამაშის გმირები კლასობრივი შესაძლებლობების მიხედვით არ არინ დაყოფილი, რაც მოთამაშეს მეტ თავისუფლებას აძლევს მისთვის პრიორიტეტული სათამაშო სტილის შექმნაში. პლიუს ამას, შესაძლებლობებს შეუძლიათ ერთმანეთის გაუმჯობესება და შევსება, რისი მეშვეობითაც წარმოუდგენლად ძლიერი მაგიები მიიღება. გინდათ ხაფანგის დაგება რომელიც რამდენიმე მოწამლული ფაიევოლს ამოფეთქავს? გინდათ რომ თქვენი იარაღის კრიტიკული დარტყმა ერთდროულად უკან აგდებდეს, ყინავდეს და თიშავდეს მოწინააღდმეგეებს? ეს მხოლოდ Path of Exile მოცემული რევოლუციური შესაძლებლობების სისტემის აიზბერგის მწვერვალია (თამაშში მოცემული სკილების ხის ზომა თავიდან შეიძლება შოკის მომგვრელი იყოს თქვენთვის, მაგრამ მცირე შესწავლის შემდეგ ყველაფერი თავის ადგილზე დადგება).
ოფიციალური საიტი - შეგიძლიათ გადმოწეროთ და ითამაშოთ უპრობლემოდ.